Wpływ influencerów na młodzież
Dystans czy prawda?
Słowo „influencer” pochodzi od angielskiego „influence”, czyli wpływ. Influencera definiują takie cechy jak publikowanie treści w mediach społecznościowych czy posiadanie wysokiego grona odbiorców liczone w setkach, a nawet w tysiącach. Tworząc ze swoimi odbiorcami więź w postaci relacji wirtualnej. Wpływa on na opinie i decyzje swojej publiczności. Influencer zarabiać może poprzez współpracę z markami, bądź tworzyć własne produkty. Ludzie o dużej popularności często mogą narzucać zdanie swoim fanom całkiem niecelowo, jak i również celowo, influencerzy mogą to wykorzystać w dobry sposób i pomóc ludziom w dążeniu do ich celu, bądź wykorzystać rzeszę fanów śledzących życie „gwiazdy”. Zacznijmy od pozytywnego wpływu inflencerów na życie obserwatorów. Na przykład wszelkiego rodzaju trenerzy personalni, pokazujący jak małymi krokami zmienić swoje nawyki jedzeniowe czy poprawnej techniki ćwiczeń. Kucharze którzy pokazują jak stworzyć wyśmienite danie, poprawną technikę krojenia produktów itd. Można by tu wymienić jeszcze kilkanaście influencerek i influencerów, którzy swoimi wyborami pozytywnie wpływają na życie swoich odbiorców, motywują do wdrażania w życie niewielkich, lecz znaczących zmian. Promują zdrowy, ekologiczny, a przy tym prosty styl życia. Gorszy wpływ na młodzież mają influecerzy, którzy nie przekazują żadnej wiedzy swoim odbiorcą, a obfitość rzeczy posiadanych przez nich i możliwości, które oferuje im wykonywany zawód tworzy niekiedy w odbiorach nierealne pragnienia, rodzi frustrację. Niekiedy influencerzy namawiają odbiorców by kupić ich produkt, bądź produkt marki którą reprezentuję, nawet wtedy gdy na rynku występują inne lepsze produkty. A wy jak sądzicie, influencerzy mają dobry wpływ na młodzież czy nie?